O jakości wody świadczą prawidłowe parametry fizykochemiczne i mikrobiologiczne określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia. Zgodnie z przepisami wodociągi odpowiadają za jakość dostarczanej wody do wodomierza głównego, jednak za jakość wody w instalacji wewnętrznej tzn. wewnątrz budynku odpowiada już jego właściciel. Co może mieć wpływ na pogorszenie się jakości wody w kranie? Jak zadbać o to była ona najlepsza? Zachęcamy do zapoznania się z informacją, która daje odpowiedź na te pytania.
Jakie mogą być powody pogorszenia się jakości wody w instalacji wewnętrznej?
- przepływ wody użytej w innych instalacjach np. klimatyzacji
- zastój wody w instalacji
- nieodpowiednie materiały i filtry
- brak konserwacji i korozja instalacji
- nieprawidłowa rozbudowa lub wymiana instalacji
Jak zadbać o jakość wody?
- kontroluj stan techniczny instalacji w całym budynku
- czyść perlatory oraz baterie kuchenne i łazienkowe
- usuwaj nieszczelności w obrębie kranów
- regularnie czyść i wymieniaj filtry (jeśli używasz)
- zastosuj izolację termiczną instalacji wody ciepłej
- zadbaj o odpowiednią odległość pomiędzy przewodami wody zimnej i ciepłej
Jednocześnie przypominamy, iż PWiK nie usuwa awarii powstałych na wewnętrznej instalacji wodociągowej w budynku. Takie awarie należy zgłaszać właścicielowi lub zarządcy budynku.